OBLIGACIONS DE L'EMPRESARI

Avaluar els riscos i planificar la prevenció

Ha de realitzar-se l'avaluació de riscos i planificació de l'activitat preventiva, segons el que establix l' article L'article 16 de la LPRL els continguts.

Formar i informar els treballadors

S'ha d'informar i formar els treballadors respecte als seus riscos en el treball i sobre les mesures o activitats per a previndre, especialment davant d'emergències i davant de risc greu i imminent. 

Consulta i participació dels treballadors

L'empresari ha de consultar amb els treballadors, o els seus representants, en totes les qüestions que afecten la seua seguretat i salut en el treball, i permetre'n la participació.
Els treballadors poden estar representats pel Comité de Seguretat i Salut (enllaçar amb l'apartat corresponent) i pels delegats de Prevenció (enllaçar amb l'apartat corresponent), o pel Comité d'Empresa i pels delegats de Personal. 


Vigilar la salut dels treballadors

L'empresari garantirà als treballadors el seu servei la vigilància del seu estat de salut en funció dels riscos inherents al treball, quan estos inicien el seu treball; després de l'assignació de tasques amb nous riscos; després d'una absència prolongada per motius de salut, i periòdicament, quan així es determine a partir de l'avaluació de riscos del lloc.



Coordinar les activitats empresarials

Quan en un mateix centre de treball exercis activitats a treballadors de dos o més empreses, inclosos els autònoms, aquests hauran de cooperar en l'aplicació de la normativa de prevenció de riscos laborals, a través d'una adequada coordinació d'activitats empresarials.



Adoptar mesures en cas d'emergència

Les obligacions en matèria de mesures d'emergència s'arrepleguen en l'article 20 de la LPRL. Les mesures d'emergència que adoptem hauran d'orientar-se cap a:
  • La prestació dels primers auxilis
  • La lluita contra incendis
  • L'evacuació dels treballadors i altres afectats

  •  

Investigar els danys per a la salut (accidents de treball i malalties professionals)

Quan es produïsca un dany per a la salut d'un treballador, haurà de realitzar-se una investigació respecte d'això, per tal de detectar les causes i així poder actuar sobre estes, conforme s'establix en l'article 16.3 de la LPRLA més, l'empresari està obligat a notificar per escrit a l'autoritat laboral, els danys per a la salut que s'hagen produït amb motiu del treball.

Documentar les activitats preventives

S'ha d'elaborar i conservar a disposició de l'autoritat laboral, com a mínim, la documentació relativa a la gestió de la prevenció que s'indica en l'article 23 de la LPRL.


Comentarios